Logo
creatief ontwerp


VEANN
Branding

VEANN is een blog die verschillende veganistische merken promoot aan de hand van gerechten, informatie en inspiratie. Het is een idee van Nextfoods, een partij die de producten al aanbiedt in verschillende supermarkten en koffiezaken. Een thuiswedstrijd dus! De blog zou worden gelanceerd in Scandinavië en sinds een aantal maanden ook in Nederland. Red Carpet werd gevraagd om het merk VEANN vanaf scratch mee op te zetten. Mijn rol in het verhaal was de visuele stijl aanleveren. Nou, dan begint het bij mij wel te bruisen! Ik begon met een aantal logo-voorstellen.



In een creatief overleg met de klant werd mij steeds duidelijker wat de wensen en verwachtingen waren. Zo is een mes in de vegan wereld absoluut misplaatst aangezien dat voor vlees staat. En dat is toch best handig om te weten. De combinatie van de zachte kleur met het curvy font straalt toegankelijkheid en vriendelijkheid uit. Het woordmerk en het beeldmerk kunnen gemakkelijk los gecommuniceerd worden indien nodig voor uitingen. 

De cirkels symboliseren een bord met daarop het bestek. De blaadjes zijn er tussen geplant omdat die ook terugkwamen in het voorgaande logo van het moederbedrijf Nextfoods.