Logo
creatief ontwerp


CHEAPASS ZONNEBRILLEN
Branding | Contentstrategie | Design

Scherpe teksten, lekker weer en bier! Een paar kernwoorden die we aan Cheapass Zonnebrillen kunnen hangen. Een merk dat altijd grenzen opzoekt en er ook graag overheen springt. In mijn studententijd leerde ik de heren van Cheapass kennen en was het meteen raak. In de satirische toon kon ik me als designer gelijk vinden. Tijdens mijn functie bij Red Carpet heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om een gehele strategie voor ze te mogen realiseren. Beginnende met het logo een wat stoerdere uitstraling te geven. Nu kan het logo zo op een bierviltje geprint worden. De beste advertising misschien wel in een studentenhuis. 😎



De social designs vallen erg op als je er voorbij scrollt. Met de speelse beelden en de grappige teksten, valt de content op in je news feed. De beelden vertellen de verhalen achter de bril. En elke bril heeft zijn eigen unieke naam. Denk hierbij aan namen als: Homoseksjuweel, Karnemelk en Golden Unibrown. Heerlijkheid! Een stoer en stevig font zorgt ervoor dat Cheapass Zonnebrillen opvalt en de aandacht trekt van jongeren. Aangesterkt met een patroon in de typografie word het verhaal achter de brillen nog visueler.


Alles kan en alles mag. Niks is te gek voor Cheapass Zonnebrillen. Liever juist vreemd en gevoelig dan een grijze-muizen-boodschap. De stijl is gedurfd en een tikkeltje vreemd. Er wordt flink buiten de lijnen gekleurd. Dat maakt het een beetje fout en ongepast en het sluit aan bij de ongezouten taal van Cheapass Zonnebrillen. Aanschouw hier ook nog wat reguliere content waarmee we de Facebooktijdlijn kleur gaven.


En wat is een mooie visuele stijl nou als je het niet consuquent overal in doorvoert. Zo ook in de email voor de collectie van 2018!